Jeg var gravid og lykkelig, da Greenpeace i 2006 testede min krop og mit blod for skadelige stoffer. Jeg var den næstyngste af otte testpersoner, men jeg var alligevel den, der havde flest kemikalier i blodet. Mange af stofferne var bevist skadelige og hormonforstyrrende, og midt i glæden over at skulle have mit første barn blev jeg dybt rystet, da jeg fandt ud af, at langt de fleste af de skadelige kemikalier kom fra skønhedsprodukter. De kom fra alle de lækre, kostbare cremer, olier, sæber og tonere, som jeg havde forkælet mig selv med i årevis. Eller rettere, som jeg troede, jeg havde forkælet mig selv med. I virkeligheden havde jeg jo gjort det modsatte.
Testen fik mig til at kigge langt efter nye skønhedsprodukter. Det skulle være slut med skadelig kemi i skønhedens navn. På den anden side ville jeg ikke undvære min daglige luksus, de effektive produkter, de fine dufte og de smukke emballager, som fuldender oplevelsen. Jeg syntes ikke, det var urimelige krav, men ligegyldigt hvor jeg ledte, fandt jeg ingen produkter, som levede op til det, jeg ønskede mig mest; høj kvalitet samt eksklusiv og giftfri luksus.
Jeg besluttede at tage sagen i egen hånd. Jeg ville selv skabe det, jeg manglede. Derfor udviklede jeg konceptet for Rudolph Care. Nok er jeg ikke forsker eller kemiker, men jeg er en professionel og kræsen forbruger, der kræver eksklusive og effektfulde skønhedsprodukter. De skal på alle måder være den rene luksus krydret med de aktive ingredienser, der skal til for, at huden næres og plejes korrekt. Det kan lyde frelst, men jeg har fået øjnene op for, hvor mange af de skadelige kemikalier, vi omgiver os med, samt hvor mange af dem vi faktisk kan vælge fra.
I Rudolph Care går vi derfor ikke på kompromis i jagten på det eksklusive, luksuriøse og effektfulde. Rudolph Care er designet, udviklet og produceret i samarbejde med et hold af de dygtigste danske eksperter. Et testpanel, et laboratorium og jeg selv tester hvert eneste produkt, der både skal leve op til vores certificeringers krav samt mine strenge krav til konsistens, effekt, duft og luksusfølelse. Det handler om at træffe et valg - der er ingen grund til at nøjes.